psiholog

Recomand să mergi la psiholog dacă experimentezi oricare dintre următoarele emoții sau sentimente și în măsura în care acestea interferează cu viața ta.

Psihoterapia te poate ajuta să reduci efectele acestora.

Este deosebit de important să iei în considerare apelarea la un psiholog dacă te simțiți controlat de emoții și sentimente disfuncționale sau dacă acestea îți provoca suferință atât ție cât și celor din jurul tău.

Hai să le analizăm pe scurt pe fiecare:

Epuizarea.

S-ar putea să simți că ai prea multe lucruri de făcut sau prea multe probleme de rezolvat. S-ar putea să simțiți că nu te poți odihni sau Starea este foarte periculoasă – putem vorbi chiar de burnout și rolul unui psiholog sau psihoterapeut este esențial.

Starea de oboseală.

Acest simptom fizic rezultă adesea sau însoțește probleme de sănătate psihică. Poate indica adesea o depresie – și rolul psihologului este (iar) esențial.

Furie disproporționată sau resentimentele.

Ne simțim uneori furioși – dar furia continuă și cu impact asupra stării de sănătate sau asupra echilibrului celor din jur – este de luat în considerare pentru o intervenție psihologică.

Agorafobia.

Persoanele cu agorafobie se tem să se afle în locuri/ spații largi în care ar putea suferi atacuri de panică. Acest lucru îi poate conduce în starea anxiogenă tind să devinăincapabile să își părăsească casa și dezvolta anxietate socială.

Gânduri anxioase sau intruzive.

Este normal să îți faci griji despre lucruri din când în când, dar atunci când îngrijorarea îți ocupă o parte semnificativă a zilei sau cauzează simptome fizice, terapia te poate ajuta să facii față acestei stări.

Apatia.

Observă pierderea interesului pentru activitățile obișnuite, lumea din jur sau viața în general. Aceasta poate indica probleme de sănătate mintală, cum ar fi depresia sau anxietatea și rolul psihologului este (iar) esențial.

Deznădăjduirea.

Pierderea speranței sau motivației sau sentimentul că nu ai viitor, poate indica depresie sau o altă afecțiune de sănătate mintală. Să te simți fără speranță din când în când, mai ales după o perioadă de dificultate, nu este neobișnuit. Dar când persistă, această stare poate duce la gânduri de sinucidere. E important să ceri urgent ajutor specializat.

Retragere sociala.

Mulți oameni se simt mai bine când pot să își dăruiască cel puțin o vreme timp de calitate pentru sine. Persoanele introvertite ar putea avea nevoie de mai mult timp singuri decât alții. Dar dacă te simți necăjit în preajma celorlalți sau te temi să fii alături de alte persoane, terapia te poate ajuta să înțelegeți și să faci față acestor sentimente.

Ai identificat la tine ceva din cele menționate mai sus? O discuție cu un psiholog (în cabinet sau online) este utilă atât pentru a dezvolta aria ta de cunoaștere cât și pentru o evaluare de specialitate.

Succes!

Roxana Alexandra POPA

Psiholog clinician & Psihoterapeut

https://authenticmind.ro/

*Această postare are doar scop informativ. Nu înlocuiește sfatul, diagnosticul sau tratamentul profesional sau psihologic. Contactați întotdeauna furnizorul dvs. de servicii de sănătate calificat înainte de a implementa orice nouă tehnică de dezvoltare personală sau de intervenție de sănătate.