Așa cum laptop-urile și tabletele devin tot mai frecvent utilizate ca instrumente de scris, tot așa, cei mai mulți dintre noi suntem gata să abandonăm abilitatea de scriere de mână în cele din urmă.

Cei mai mulți elevi și studenți își vor întocmi cele mai multe dintre lucrări pe computere și cum tehno-gândirea continua să evolueze, tot mai mulți educatorii vor trebui să demareze dezvoltarea aptitudinilor legate de tehnoredactare a propriilor elevi, de la o vârstă foarte timpurie.

Dar, psihologii confirmă descoperirea unor beneficii neașteptate în procesul de învățare – oferite nu doar de scris în genera, ci chiar de scrisul de mână.

În articol său din New York Times Maria Konnikova explica concluziile unor recente cercetări: Noi dovezi sugerează că legăturile adânci dintre scrierea de mână și dezvoltare educațională. Copiii nu numai că învață mai repede atunci când au învățat mai întâi să scrie de mână, dar sunt dezvoltate abilitățile de a genera idei și de a le reține/ a păstra informațiile. Cu alte cuvinte , nu ceea ce am scrie ar fi ceea ce contează – ci și cum.

„Când vom scrie de mână, un circuit neuronal unic este activat automat”, a declarat Stanislas Dehaene , un psiholog de la Collège de France din Paris. „Există o recunoaștere a gestului în cazul în care cuvântului este scris , un fel de recunoaștere prin simulare mentală în creierul tău.”

Sursa tradusa: https://ww2.kqed.org/mindshift/2014/06/05/does-losing-handwriting-in-school-mean-losing-other-skills-too/