Chiar dacă „antrenăm un interviu”, sau „tehnici de negociere”, chiar dacă vrem să „antrenăm o transformare de imagine” sau să construim „un plan de business” este important să intrăm în proces și să acceptam efortul, uneori epuizant, din tabăra de antrenament – la fel ca un sportiv de performanță.

Coaching
Oamenii pot crede că, coaching-ul se concentrează pe vorbire și furnizarea de sfaturi sau soluții, dar de fapt totul începe cu ascultare, activă și profundă, numită ascultare angajată. Această ascultare are că scop declanșarea de procese transformatoare în client și combinată cu atenția oferită preocupărilor clientului, obiectivelor, valorilor și convingerilor acestuia cu privire la ceea ce este și nu este posibil, încurajează, acceptă, explorează și consolidează exprimarea de către client a sentimentelor, percepțiilor, preocupărilor, convingerilor, sugestiilor în vederea planificării procesului transformațional de optimizare.
Ascultarea activă și arta întrebărilor puternice sunt două calități esențiale ale liderilor eficienți care doresc să funcționeze într-un mod asemănător antrenorului lor, pentru a-și inspira și încuraja echipa. În întâlnirile de coaching sunt învățate aceste doua prime tehnici pentru a performa cu succes atât în viața de zi cu zi cât și în cea profesională. Apoi tehnicile sunt antrenate pentru a fi transformate în rutine.