Fișa psihologică înscriere în clasa pregătitoare (evaluarea psihosomatică) realizată în cadrul cabinetului AuthenticMind® reprezintă un moment esențial în viața copiilor și a părinților lor. Este important ca părinții să aibă încredere că micuții lor sunt pregătiți atât din punct de vedere emoțional, cât și cognitiv pentru a face față provocărilor școlii. Fișa psihologică de înscriere în clasa pregătitoare este un instrument care ajută la evaluarea psihosomatică a copilului, furnizând informații utile despre starea sa emoțională, intelectuală și fizică.
Evaluarea psihosomatică este obligatorie pentru copiii care împlinesc vârsta de 6 ani după 1 septembrie 202X și doresc să urmeze clasa pregătitoare. Evaluarea verifică partea socioafectivă, comportamentul cognitiv, comportamentul verbal și cel motric al copilului. Dacă rezultatul evaluării nu este satisfăcător, copilul poate fi însărcinat cu recomandări pentru a îmbunătăți dezvoltarea.
- 🏫 Evaluarea psihosomatică este necesară pentru înscrierea în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani între 1 septembrie și 31 decembrie 202X.
- 👩⚕️ Evaluarea somatică constă în eliberarea unei adeverințe care să ateste aptitudinea copilului pentru școală.
- 📊 Evaluarea psihologică vizează comportamentele socio-afective, cognitive, verbale și motorii ale copilului, fără a stabili coeficientul de inteligență.
- 😊 Dezvoltarea emoţională este un alt element analizat de psiholog.
- 💯 Copiii care obțin un procent minim de 75% la evaluare primesc recomandarea comisiei ca fiind apt pentru școală, în caz contrar, copilul rămâne la grădiniță în grupa mare.
Cum să vă pregătiți copilul pentru evaluarea psihosomatică?
Pentru a asigura un proces de evaluare reușit, părinții pot să își pregătească copiii în următoarele moduri:
- Discutați despre evaluare: Explicați copilului ce presupune evaluarea și scopul acesteia. Ajutați-l să înțeleagă că aceasta nu este un test de performanță, ci mai degrabă o oportunitate de a cunoaște mai bine nevoile și abilitățile sale.
- Familiarizați copilul cu mediul școlar: Dacă este posibil, vizitați școala înainte de evaluare și prezentați-i copilului clasa, curtea și facilitățile. Acest lucru îi va ajuta să se simtă mai confortabil în ziua evaluării.
- Asigurați-vă că copilul este bine odihnit și hrănit: Oboseala și foamea pot afecta performanța copilului în timpul evaluării. Asigurați-vă că are parte de somn și nutriție adecvată în zilele dinaintea evaluării.
- Încurajați și susțineți copilul: Arătați încredere în abilitățile copilului și asigurați-l că indiferent de rezultatul evaluării, îl veți iubi și susține necondiționat.
Rezultatele evaluării și pașii următori
După finalizarea evaluării psihosomatice, specialiștii vor analiza rezultatele și vor pregăti un raport detaliat despre starea copilului și nivelul său de pregătire pentru clasa pregătitoare. Raportul poate include recomandări pentru a sprijini dezvoltarea copilului în domenii specifice, precum:
- Strategii de învățare: Cadrele didactice și părinții pot utiliza recomandările pentru a implementa strategii de învățare adaptate nevoilor și abilităților copilului, cum ar fi tehnicile de predare diferențiată sau adaptarea materialelor didactice.
- Sprijin emoțional și social: Dacă evaluarea relevă nevoia de sprijin emoțional sau social, părinții și cadrele didactice pot colabora pentru a stabili un plan de acțiune. Acesta poate include încurajarea dezvoltării abilităților socio-emoționale, participarea la activități extracurriculare sau intervenția unui specialist, cum ar fi un consilier școlar.
- Asistență pentru dezvoltarea motricității și sănătății fizice: Dacă evaluarea indică nevoia de sprijin în aceste domenii, părinții și cadrele didactice pot colabora pentru a implementa programe de exerciții fizice, terapie ocupacională sau asistență medicală, în funcție de nevoile individuale ale copilului.
În concluzie, fișa psihologică pentru înscrierea în clasa pregătitoare oferă o perspectivă detaliată asupra nivelului de pregătire psihosomatică al copilului, ajutând părinții, cadrele didactice și specialiștii să creeze un plan adaptat nevoilor și abilităților acestuia. Prin abordarea proactivă a acestor aspecte, copilul va avea o tranziție mai lină și mai reușită către clasa pregătitoare și va beneficia de un mediu de învățare adecvat și sprijinitor.